Friday 2 November 2012

Tänkte på en sak...

Jag funderar på varför jag mår så dåligt. Har gjort det sedan i förrgår egentligen, även om det blev betydligt värre igår.

Så tänkte jag att kan det bero på att barnmorskan tog så mycket blod? Hon fick ta nytt flera gånger för att hon märkte rören fel, satte på fel kork och så vidare och det var tillslut en hel påse med rör med blod, och då hade hon ändå slängt en hel del.

Jag tänker att jag väger ju för lite för att ge blod och att bli av med så mycket på en gång när jag redan mår som jag gör kanske påverkar mig?

Inte för att det spelar någon roll, jag kan ju inte göra något åt det, men jag vill veta vad det är som gör att jag knappt känner av graviditeten vissa dagar, och andra dagar inte ens kan resa mig upp utan att hela världen snurrar och det till slut blir svart och jobbigt.

3 comments:

  1. Jag tror inte att blodprovet kan påverka så mycket. Tar du järn? Har de tagit ett Hb (blodvärde) på dig? Hoppas du snart mår bättre igen! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nja, jag tog järn i början, men nu har jag inte tagit det på ett tag eftersom jag inte kan svälja så stora tabletter. Kräks av minsta lilla. Jag vet inte om de tagit Hb eller inte, barnmorskan verkade inte så villig att informera mig.

      När hon tog blodtrycket sa hon ingenting förrän jag frågade och då sa hon att "ja, det var lite lågt", och när hon tog alla blodprov var jag så irriterad att jag inte orkade fråga vad det var de skulle kolla upp.

      Delete
  2. Jag känner igen det där med att inte kunna ta järntabletterna. Men försök få i dig järn på andra sätt om du kan, t ex blutsaft. Man får väldigt lätt anemi som gravid, och det gör att man mår ännu sämre eftersom man blir så svag och svimfärdig.

    ReplyDelete