Tuesday 20 November 2012

14+1

Ja, den här bloggen behövs inte så mycket just nu, eftersom graviditeten är offentlig nu för tiden.

Jag mår okej. Mycket bättre än jag gjort på länge, men illamåendet ligger och lurar och jag känner mig svag och trött mest hela tiden.

Man blir irriterad av att aldrig må bra. Jag irriterar mig på allt och alla nästan, men jag försöker att låta bli.

Jag är så himla trött också, eftersom jag vaknar minst en gång i timmen hela nätterna och behöver gå och kissa. Och tröttheten hjälper ju inte direkt humöret, om man säger så.

Idag sov jag till 12.00 och kände mig ändå inte utvilad. Vaknade bara för att jag var kissnödig och sedan kunde jag inte tillåta mig själv att somna om eftersom S skulle hämtas i skolan så småningom.

Min yrsel har kommit tillbaka också. När jag lagar mat måste jag sitta på en pall och jag klarar inte av att stå upp och sminka mig, vilket jag under en period faktiskt kunde.

Men veckorna går i alla fall, och det känns skönt och tryggt. Jag oroar mig inte lika mycket längre.

Skall till min barnmorska i början av december och sedan på ultraljud igen i januari. Jag måste ta tag i att ringa till sjukhuset också och prata om min förlossningsrädsla, men jag vet inte alls vem jag skall vända mig till. Det löser sig säkert.

No comments:

Post a Comment