Thursday 1 November 2012

Baby on Board

Igår när jag varit hos barnmorskan ringde jag till Transport for London. Jag hade nämligen hört att man får ett paket av barnmorskan, med information och gratisgrejer, varuprover och sådär. Bland annat har många jag känner fått en "Baby on Board Badge".

Det vill säga en knapp där det står "Baby on Board" som man kan ha i tunnelbanan och på bussen för att rättfärdiga att man sitter ner, eller för att få sitta om man går på sent och det inte finns platser.

För mig är det ju fantastiskt. Dels så är det inte alls säkert att främlingar kommer att se något alls på mig förrän sista månaden, om min tidigare graviditet är något att gå efter, och framförallt så är det ju nu i början jag verkligen behöver sitta eftersom jag mår så fruktansvärt dåligt.

Men jag fick inget sådant paket. De var slut, naturligtvis.

Så ringde jag Transport for London och mannen som svarade gjorde mig på gott humör.

-Hello, London Underground customer service. How can I help you today?

-Yes hello. I was wondering were I could possibly get a hold of a "Baby on Board" badge?

-Oh, is for yourself?

-Yes, yes it is.

-That's great! Congratulations!

-Thank you!

-We'll send one right away, just give me your details and you'll receive one as soon as possible!

Jag blir så glad över att få gratulationer från främlingar, av någon anledning. Extra roligt när de låter genuint glada.

Det syns förresten lite redan. Om man vet hur jag ser ut annars. Gör man inte det ser det mest ut som att jag har lite "att ta i" kring magen.

No comments:

Post a Comment