Friday 26 October 2012

Nähä :(

Ikväll skulle vi på konsert. Jag trodde verkligen att jag skulle orka, jag trodde att när det väl var dags så skulle jag må bättre. Att mina symptom lugnat sig lite, att jag skulle ha lite energi och att det kanske ändå är lite psykosomatiskt, det här illamåendet. Jag fick ju plötslig ork på min födelsedag, till exempel.

Imorse kände jag mig ganska bra och hoppades på att jag skulle orka. Jag ignorerade illamåendet, åt ordentligt, tog Lergigan, sov ut ordentligt, drack massor och vilade ännu mer. Men när det svartnade för ögonen bara av att resa mig och när jag behövde sitta och vila mitt i att jag hackade ett äpple och när jag bara låg och darrade och skakade när jag ätit så insåg jag att jag fick ge upp.

Jag kan inte gå på konsert idag, det går bara inte. Min kropp orkar inte med det och det känns extremt frustrerande att kroppen inte vill trots att jag så gärna vill.

Så jag känner mig lite ledsen över det, men det är ju så det kan vara ibland.

Tröstar mig med det enda jag kan äta just nu. Snabbnudlar med salladslök, tomat, lime, ingefära och salt.

No comments:

Post a Comment